Moet je dan je uitingen veranderen? Of helemaal vervangen door andere communicatie en dragers? Want in de wetenschap dat:
- Er ongeveer 27 miljoen vormen van content dagelijks worden gedeeld.
- De gemiddelde aandachtspanne is sinds 2000 van 12 seconden tot 8 seconden gedaald. Dat is een seconde minder dan een goudvis!
- We onze telefoon 150 keer per dag controleren en onze e-mail tot wel 30 keer per uur.
- De hoeveelheid informatie in de wereld elke 18 maanden verdubbelt
- Al deze informatie en gegevens creëren een strijd om de aandacht van klanten tussen brands, uitgevers en marketeers.
- Maar wat nog belangrijker is, het dwingt bedrijven om steeds meer als creatieve ontwerpers te denken. Het wordt steeds noodzakelijker om visuele analogieën te gebruiken om je waarde propositie onder de aandacht te krijgen.
- Om klanten bewust te krijgen van je waardepropositie blijft reclame een belangrijk onderdeel van een marketingcampagne.
De oplossing is op papier een eenvoudig concept. Mensen lezen geen advertenties, ze lezen wat ze interessant of vermakelijk vinden. Dus als je gaat starten met een reclame of marketingcampagne dan moet je aansluiting vinden bij de interesses van je klanten. Maar hoe……………. De customer journey is een eerste aanzet en verder is het vooral ook: Try, learn, improve, repeat oftewel van proberen kun je leren
april 2025