SKIN AND CHANGE ‘Skin and Change’ is hét kennisplatform van Pfizer voor zorgprofessionals die dagelijks patiënten met de auto-immuunziekten atopisch eczeem of alopecia areata in hun praktijk ontvangen.

PARAPLU brand 
Skin and Change is een overkoepelend merk voor de dermatologische merken van Pfizer. Dit merk kan worden gebruikt voor niet-merkgebonden inhoud.

PFIZER
Het logo is gebaseerd op de Romeinse god Janus: de god van de twee gezichten, van begin en einde, van openen en sluiten, van dualiteit. Cibinqo is een Janus kinase inhibitor (JAKi).

Branded content werkt niet

Om succesvol te zijn met content is het van belang om relevant en verrassend te zijn. Emotie en een goed verhaal geeft meer verbinding en maakt de content die we ontwikkelen waardevoller voor de ontvanger.

Skin and Change

Voor Pfizer hebben we daarom het concept Skin and Change ontwikkeld voor al hun non-branded content. Het logo bevat een link naar het product van Pfizer. De enzymen die door JAK-remmers worden geremd zijn vernoemd naar de Romeinse god Janus: de god van de twee gezichten, van begin en het einde, van openen en sluiten, verandering en dualiteit. Het product van Pfizer is een Janus kinase inhibitor (JAKi).

De moderne doorvertaling van een Romeins beeld naar de eigentijdse variant wordt nu gebruikt om een merk te bouwen voor de non branded content.

Een start van een nieuw logo

Het verhaal achter het kenmerk

De enzymen die door JAK-remmers worden geremd zijn vernoemd naar de Romeinse god Janus: de god van de twee gezichten, van begin en het einde, van openen en sluiten, verandering en dualiteit.

Een kenmerk dat verbindt

Het verhaal achter het kenmerk

De twee gezichten, van begin en het einde, van openen en sluiten, verandering en dualiteit. Zijn de gezichten van deze tijd in de stand van de Romeinse god Janus.

Het creëren van een heldere merkhiërarchie

De verbinding en beleving

SKIN AND CHANGE is een merk dat een positieve impact wilt maken op hun (in)directe omgeving. Ze maken zichzelf bewust voor de verbindende rol voor de merken van Pfizer en de samenleving.

logo 1

logo 2