Iedereen staat open voor contact mits de content en oplossingen relevant en waardevol zijn!
Wellicht een open deur, maar kijk eens naar je eigen consumentengedrag. Er is een overkill aan informatie en bij nieuwe initiatieven heb je vaak al een definitief oordeel na de eerste indruk. Zo ook bij het zoeken naar een nieuwe liefde. Als je bij een eerste date alleen maar over jezelf praat en geen aansluiting zoekt bij wat de ander beweegt, zal er niet snel een tweede date komen.
Voor de communicatie tussen zorgprofessionals en de healthcare industrie is het niet anders. Iedereen is het erover eens dat het klassieke ‘push model’ niet meer werkt. Een nieuwe manier vinden om je customer engagement te optimaliseren is een hele uitdaging en vergt een andere manier van werken en denken. Het verzamelen van ‘customer insights’ en hier een strategisch plan op maken is nu eenmaal anders dan het klassieke productplan. Daarnaast is het met de strikte regelgeving binnen de farmaceutische industrie steeds moeilijker om op product niveau impact te hebben. Zorgprofessionals die dedicated met hun werk bezig zijn, weten vaak al voor de officiële launch van een product veel over de nieuwe medicijnen binnen hun vakgebied. Het is daarom de uitdaging om de verschillende elementen te gaan combineren. Uiteraard blijft het productplan een belangrijk onderdeel, maar daarnaast is het essentieel geworden om tot content te komen die aansluit bij de interesses van de klant. Content die zorgt voor verbinding en een aantrekkende werking heeft tussen zorgprofessionals en de industrie.
Bij SCORE zijn we van mening dat je het klantcontact en de impact hiervan kan maximaliseren door je productplan te verbinden aan een content marketingplan en aan projecten die waarde opleveren voor de patiënt en de zorgprofessional. Op basis van deze drie pijlers creëer je een optimale branding die meer is dan het product alleen. Het wordt een brand dat inspireert, voor relevantie zorgt en waarde creëert.