GALAPAGOS 

ONTWIKKELING EN BRANDING VAN TALKSHOW MAKE IT HAPPEN

Introductie

Voor de introductie van een nieuw geneesmiddel voor reumapatiënten werden wij gevraagd om mee te denken hoe we op een interessante en originele manier hun stakeholders konden bereiken met dit nieuws.

Uitdaging

De concurrentie binnen de reumatologie is erg groot en met veel verschillende spelers.
Dit heeft als nadeel dat het uitdagend is om op een efficiënte manier de juiste stakeholders te bereiken.

Oplossing

We wilde graag alles online doen vanwege de corona crisis. Daarnaast zijn we opzoek gegaan naar een format dat nog niet eerder is gebruikt en wat wegblijft van de standaard nascholingen die vaak in de eerste fase van een productlevenscyclus gebruikt worden. Dit leiden tot de geaccrediteerde talkshow ‘Make it Happen’. In samenwerking met Spinger en Galapagos hebben we een interessant online live programma opgezet met diverse gasten.

Het hele event is aangejaagd middels advertenties en een LinkedIn en email campagne.

Resulaat

  • Na 4 dagen campagne via LinkedIn was het aantal kliks naar de landingspagina van ‘Make it Happen’ al ruim boven de 50 met meer dan 5000 weergaven en een gemiddelde CTR van 0,87. Het aantal aanmeldingen stond toen al op 40 deelnemers aan de live webcast.
  • Uiteindelijk keken er meer dan 80 mensen live naar de online talkshow en zijn er naderhand nog eens 50 mensen geweest die on-demand hebben gekeken.
  • Wegens het succes van ‘Make it Happen 1’ is het format door Galapagos inmiddels ook gebruikt bij andere introducties.