Cross Media wilde, net als voorgaande jaren, het lezersonderzoek van het Medisch Contact (MC) onder de aandacht brengen bij brandteams in de farma. Het MC is een blad dat goed gelezen wordt onder artsen en daarmee is het een belangrijk medium voor brandteams om hun doelgroep te bereiken.

Uitdaging

Het afgelopen jaar is het lezersonderzoek middels een ‘infographic’ per post verstuurd naar de doelgroep van Cross Media. Door de corona crisis was dit niet mogelijk en moest er gezocht worden naar een andere oplossing. Het lezersonderzoek bevat cijfers van het offline en online gebruik. Daarnaast wilde Cross Media benadrukken dat het medisch contact niet alleen voor breed bereik kan zorgen, maar dat een brandteam ook een specifieke doelgroep kan selecteren.

Oplossing

We hebben een ‘getargete’ online campagne op LinkedIn voorgesteld om zo traffic te genereren naar de landingspagine ‘www.bereikalleartsen.nl’. Op deze pagina hebben we de belangrijkste resultaten weergegeven van het lezersonderzoek. Daarnaast konden de bezoekers hun gegevens achterlaten om het volledige onderzoek te ontvangen per email. De campagne zelf gaf aan hoe intensief artsen op hun eigen moment het medisch contact lezen.

Resultaat

  • In 2 maanden (looptijd LinkedIn-campagne) waren er meer dan 1000 kliks naar de landingspagina bereikalleartsen.nl.
  • Tijdloze campagne die gedurende het hele jaar via verschillende kanalen ingezet kan worden.
  • 72 mensen lieten hun email adres achter om alle resultaten van het lezersonderzoek te ontvangen