SCORE
  • Work
  • Blog

Creatief concept Endocrinologen

Campaign, Client, Design, Photography, Visual Identity

Rhythm Pharmaceuticals

Door Rhythm Pharmaceuticals zijn we gevraagd om een nieuw communicatief concept te ontwikkelen voor een product. 

Vraag

Ontwikkel een onderscheidend campagnebeeld gericht op endocrinologen dat hen bewust maakt van de kenmerken van een zeldzaam genetisch defect aan de hypofyse. Deze awareness moet er aan bijdragen dat ze bij hun obese patiënten op een nieuwe manier aan gaan kijken tegen de oorzaak daarvan om de juiste diagnose te stellen.

Oplossing

Via 4 iteratierondes en 2 concepttoetsingen bij de doelgroep kwamen we uit op het concept “Dingen zijn niet altijd zoals ze lijken” met een visualisatie die leunt op het concept dat je iets niet meteen ziet maar echt even door moet krijgen waar je naar zit te kijken. Beeld 1, waarvan de basis door een bodypaintende fotograaf is verzorgd, laat dat zien:

Wanneer de context of de drager dat toelaat wordt beeld 1 verrijkt met een beeld dat niets te raden overlaat: een echte patiënt die de aandoening heeft met daarbij 4 klinische kenmerken waar de endocrinoloog op kan letten om het vermoeden van het genetische defect vast te stellen en daartoe een test te doen.

Benieuwd hoe we je creatief kunnen verrassen?

Call
Mail

Contact

Laan van Kronenburg 14, 1183 AS Amstelveen
(het gebouw van de Nederlandse film ‘de lift’ uit 1983)
The Netherlands, +31(0)71-36 46565

Martijn Brandenburg
director | partner
06 113 689 07
brandenburg@scrc.nl

2024 | SCORE COMMUNICATION