Chiesi

Introductie

Tijdens het begin van de COVID-19 periode kwamen wij in contact met Chiesi rondom het opzetten van een event voor artsen. Er werd op TV en radio door heel veel deskundigen een mening gegeven over alle maatregelen. De mening van de arts ontbrak hier vaak. Zij mochten reageren op welke impact corona had op de zorg, maar de maatschappelijke impact en het uitstellen van allerlei zorg werd niet met hun besproken.

Uitdaging

Chiesi wilde positieve aandacht door een event op te zetten waarbij de zorgmedewerkers centraal stond en hun mening konden geven ten aanzien van alle coronamaatregelen en hoe bij een volgende pandemie voorkomen kan worden dat andere zorg moet wijken.

Oplossing

Er is voorgesteld om net als ‘Jinek’ en ‘Op1’ een talkshow op te zetten voor mensen in de zorg. Samen met Chiesi en Springer is er een redactie samengesteld en zijn de onderwerpen en gasten geselecteerd.

Het moest een terugkerend event worden en daarom is er een herkenbaar format ontwikkeld en voor de naam ‘ZorgTalks’ gekozen. Onderwerpen die bijvoorbeeld besproken werden zijn: Hoe kijkt de zorg naar het feit dat op dat moment al enkele maanden de zorg boven de economie werd gesteld; Of wat vinden zij van het feit dat kinderen thuisonderwijs kregen; Of kunnen technologische ontwikkelingen en zorg op afstand ervoor zorgen dat straks de reguliere zorg door kan gaan.

Na de live uitzending is de opname van de talkshow ook gebruikt om breed aandacht te creëren voor Chiesi. Er is een grote campagne opgezet om de on-demand versie te pushen. De opnames zorgde ook voor eindeloos nieuwe snackable content dat zowel offline als online weggezet kon worden.

Resultaat

  • 235 live kijkers en bijna geen drops (inhoud werd dus interessant bevonden)
  • 755 views na 4 weken on-demand
  • 1958 kliks naar website via LinkedIn-campagne ZorgTalks